woensdag 20 augustus 2014

daar zijn we weer!


De zomerstop Fou de Coudre zit er bijna op. Eén van ons is intussen goed en wel verkast naar Frankrijk en de meeste anderen maakten kortere reizen. De zomerkampjes van de kinderen zijn stilaan achter de rug, de creches gaan weer open en de boekentasjes worden ontdaan van onherkenbare voorwerpen die vermoedelijk in juni nog een appel of een sandwich met smeerkaas waren.

Het is goed geweest, het is mooi geweest maar met de herfst in zicht kijken we er geweldig naar uit onze stofscharen te slijpen, onze breipriemen te kruisen en onze lintmeters van onder het stof te halen. Het leven neemt stilaan zijn routineuze vorm weer aan en daar hoort ook onze driewekelijkse creatieve avond bij.
Het experimentje van het voorbije jaar, waarbij we afwisselend op woensdag en donderdag afspraken, hebben we afgevoerd omdat de naaiavondjes op donderdag meestal en très petit comité waren. Trop petit vaak. Woensdag is blijkbaar voor de meesten een beter moment. Dus vanaf 3 september spreken we om de drie weken af in De Kriekelaar. Om te naaien, te breien, te borduren, te haken. Om patronen uit te wisselen, te tekenen, te knippen. Om te leren van elkaars naaiwerk en te proeven van elkaars oven-experimenten.


Klinkt gezellig? Dat is het ook. En het fijne is: we hebben nog plaats. Wie ook snakt naar een creatief onderonsje om de zoveel weken, een avondje weg van huis, is welkom. Kom eens kijken op 3 september in Schaarbeek. Of stuur een berichtje naar fou.de.coudre@hotmail.com.
Of laat hieronder een reactie achter. We vragen een eenmalige bijdrage voor een jaar lidmaatschap van Fou de Coudre. Je krijgt er een lidkaart bij met ons prachtige logo.



Ik kijk alvast geweldig uit naar het najaar. Na al een paar jaar op hetzelfde niveau te blijven trappelen, ben ik vastberaden mijn naaikunsten tot een hoger niveau te tillen. En hoe kan dat beter dan met een naai-spitszuster aan mijn zijde? Tijdens de laatste bijeenkomst maakte ik twee afspraken: dit najaar maak ik mijn eerste Jacob-broek en mijn eerste Jackie-jasje (met een éénjarige dochter die Jackie heet kan ik toch moeilijk géén Jackie-jasje maken, dacht ik zo). Miek waagt zich synchroon met mij aan de Jacob-broek, en voor het jasje was Tine enthousiast. Nog kandidaten?

Ik ga alvast eens grasduinen in mijn patronen-archief, op zoek naar het Jacob-patroon. En naar een mooie stof. Miek, doe je mee? Op 3 september gaan we knippen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten